נעים להכיר: הילה יחימוביץ קדמון
מורן זלמה
איך לתמחר את הזמן שלך נכון? ומה זה אומר למחדש תוכן? הטיפים השווים של הילה יחימוביץ קדמון, יוצרת תוכן ומנהלת סושיאל לעסקים
זה לא סוד שאת רוב נשות התוכן שאני אוהבת ומעריכה, הכרתי בעולם העיתונות. זה כנראה בית הספר הכי טוב בעולם לתוכן ויוצאות ממנו כותבות ועורכות מוכשרות ביותר. אחת מהן היא הילה יחימוביץ קדמון, יוצרת תוכן ומנהלת סושיאל לעסקים, שנכנסה לי ללב והפכה לאחת החברות הקרובות שלי ולקולגה שתמיד שם עם עצה טובה ותמיכה. היא יצירתית, מוכשרת ואני לומדת ממנה כל הזמן. אפילו כאן בפוסט יש לה טיפ מנצח לכל מי שרוצה לנהל את הרשתות החברתיות בצורה נכונה ומקצועית יותר.
אז איך הגעת לתחום?
"אני אשת תוכן כנראה עוד לפני שהפכתי לאישה. הגיוני? מגיל צעיר הבנתי שאני רוצה לעסוק בכתיבה. חלמתי להפוך לעיתונאית, רק שאז לא הבנתי כמה זה לא כלכלי 🙂
"אחרי לימודי תסריטאות בחוג לקולנוע בתל אביב, התחלתי לכתוב לאתרי החדשות השונים, בעיקר ל-mako.עבדתי ככתבת ולאחר מכן כעורכת מדור האופנה של mako. לאט לאט בער בי החשק לעשות משהו חדש ואחר, שהוא שלי.
"לונג סטורי שורט – פתחתי מותג אופנה מאפס. מהבדים בנחלת בנימין, דרך המתפרות ועד האריזות, הכל היה שלי, מייד אין איזראל, בזעת אפי ובהמון כסף וכאב ראש. זו הייתה חתיכת חוויה, כמובן, פריט האופנה הזה, הצווארון שנלבש מתחת לבגד – הפך ללהיט בקרב אוכלוסיות שלא חשבתי עליהן בכלל כמו חרדיות, עורכות דין ועוד.
"ואז עומר נולדה. לפני שבע שנים החלטתי שזהו, אין לי כוחות לעוד בייבי במקביל, וזנחתי, פשוטו כמשמעו, את המותג. הבנתי שמה שבאמת עניין אותי בכל העבודה על המותג היה השיווק בסושיאל – הפוסטים שהעלתי בפייסבוק ובאינסטגרם היו לי הרגעים הכיפיים ביותר במסע הזה.
"ובאמת, יש קווי דמיון בין כתיבה לסושיאל לבין כתיבה מגזינית. החלטתי לעשות את השינוי, ומבעלת מותג אופנה ועיתונאית הפכתי למנהלת מדיה חברתית. תחילה בסוכנות דיגיטל, ואחרי שנתיים וחצי עברתי לדרך עצמאית – מנהלת מדיה חברתית לעסקים ומייעצת ומלווה בעלות ובעלי עסקים בסושיאל".
מה למדת מאז שיצאת לעצמאות?
"להעריך את הזמן, ליטרלי! טיים איז מאני. בעולם של תוכן וקריאטיב כל כך קשה לכמת (מלשון כמות) את העבודה שלך, אבל זה מאסט.
משהו שאת חושבת שיקח לך כמה דקות פתאום הופך לשעה וחצי, וצריך לקחת את זה בחשבון. גם חצי יום צילום שיכול להיות "על הדרך" עלול להפוך ליום עבודה שלם. צריך להיות עם אצבע על הדופק ולא להתבייש לתת את הדעת בנושא אם צריך תוספת תשלום, או לתמחר מחדש".
מהיכן שואבת השראה?
"אני דואגת לעבוד במקומות יפים או מיוחדים, שהסביבה שלהם נותנת לי מוזה. אני מכניסה לי בלו"ז מדי שבוע לפחות ביקור אחד בבית קפה חדש או מקום שאני לא מכירה, כדי לעבוד ממנו ולקבל זווית קצת אחרת להסתכל על דברים".
תני לנו טיפ תוכן מנצח.
"למחדש! זה כבר הפך לשם השני שלי. אני חסידה של מיחזור תכנים וחושבת שה"טריק" הזה יכול פשוט להתאים לכל מי שיש לו תוכן איכותי שהולך יד ביד עם הערכים של אותו עמוד.
לחסוך בזמן ואפילו לחדד את המסרים".
איך זה עובד?
"כמו בצבא, זה נחלק לשלוש:
1. כיוונון/אדפטציה: מה צריך להוסיף או להוריד כדי ליצור פיסת תוכן חדשה בעלת חיים משל עצמה?
2. הרחבה/זום אין: לוקחים נושא שכבר דיברתם עליו ומרחיבים לגבי אחד הסעיפים. או – לוקחים שוט מתוך ריל ארוך שהעלתם לכדי ריל חדש.
3. שילוב: לייצר לקט של כמה תכנים שכבר דיברתם עליהם או לקחת 2 נושאים שכבר הכנתם עליהם תוכן וליצור ביניהם השוואה".
טוב, זה גאוני! איזה טרנד באינסטגרם הגיע לכדי מיצוי לדעתך?
"רילס עם קליק בייטים: 'לא תאמינו שהמקום הזה בישראל…'
כיוון שהגעתי מעיתונות אני יודעת שזה מה שגורם להקליק על התוכן ולצרוך אותו אבל בעיני, זה מזלזל באינטליגנציה של הגולשים".
בקרו באינסטוש המנצץ של הילה יחימוביץ קדמון!