מדריך שיווק למחפשי עבודה
מורן זלמה
אם יצאתם לדייט ב-10 שנים האחרונות, כנראה שניצלתם את מנועי החיפוש והרשתות החברתיות כדי לחקור קצת על בן או בת הזוג הפוטנציאלים. זה בסדר, אין מה להתבייש. כולם עושים את זה. כולנו רוצים לקבל עוד מידע על האנשים שאנחנו בקשר איתם, מציצים בתמונות שלהם ובודקים האם יש להם שלדים בארון.
אז ראיון עבודה הוא כמו דייט. כשהוא מוצלח וזורם מרגישים שיש אפשרות לעתיד משותף וכשהוא יבשושי וטכני אנחנו משוועים לכך שהוא יסתיים. ובדומה לדייטים, יש סיכוי טוב שהמעסיקים הפוטנציאלים שלנו יקלידו את שמנו בגוגל או יעברו על הסטטוסים שלנו בפייסבוק ובאינסטגרם. למה זה קורה? כי הם בעצמם נמצאים שם. בנוסף, בשנים האחרונות חלה עלייה בגיוס העובדים דרך הרשתות החברתיות. מה לעשות שדור המילניאלס כבר לא מחפש עבודה במודעות בעיתון. אז קורות חיים מנופחים זה יפה וגם פרופיל בלינקאדין זה מצוין, אבל כדאי לנו להשקיע גם בפלטפורמות נוספות בהן אנחנו פעילים.
ובדיוק כמו שבדייטים אנחנו עסוקים בלשווק את עצמנו, בלהראות את הצדדים היותר טובים שלנו כדי להפוך לאחד או האחת, אז גם כשאנחנו מחפשים עבודה כדאי שנלמד לשווק את עצמנו גם ברשתות החברתיות.
איך אתם נראים? מיליון דולר!
יש חשיבות עצומה לאופן שבו אנחנו נראים ברשתות החברתיות – השיווק שלנו מתחיל כבר כאן, הרבה לפני שאנחנו מגיעים לראיון עבודה הנכסף. רוב המעסיקים מחפשים עובדים המספקים יותר מרשימת כישורים וניסיון. רובם יחפשו אנשי צוות בעלי תשוקה ומסירות למוצר החברה ולמותגיה. כשאנחנו משקיעים זמן איכות ומאמץ בבנייה ובקידום המותג האישי שלנו, המעסיקים יבחינו בכך ויניחו שתשקיע את המאמץ הזה גם במותג שלהם.
המיתוג האישי שלנו הוא לעתים קרובות מה שמעסיקים ישתמשו בו כדי לקבל רושם ראשוני מאיתנו. הנוכחות הדיגיטלית צריכה לתאר את האישיות והמיומנויות שלנו תוך שמירה על עקביות בכל צורות המדיה החברתית, קורות החיים והמכתב המקדים.
זה לא אומר שאתם צריכים למהר ולפתוח חשבון בטיקטוק. להיות פעילים ברשתות החברתיות אין פירושו לפתוח חשבון בכל פלטפורמה אפשרית. להפך, עדיף שיהיה לכם חשבון מעודכן בפלטפורמה אחת או שתיים מאשר שיהיו לכם חשבונות שלא נגעו בהם שנים.
פרופילי המדיה החברתית יכולים להיות ייצוג נהדר של מי שאתם ולאן אתם הולכים, אז וודאו שהמעסיקים הפוטנציאלים ייחשפו אליהם. הוסיפו לינקים לקורות החיים, ציינו את הרשת הספציפית שמתאימה לתחום אליו אתם מתראיינים וספרו לאנשים היכן למצוא אתכם בכרטיס הביקור או בחתימת הדוא"ל שלכם. אם עשיתם את העבודה והפרופילים הדיגיטליים שלכם טובים ומקצועיים, אל תתביישו לשתף אותם!
מה לפרסם בפרופיל עצמו?
הכי חשוב לשמור על תדמית מקצועית ועקבית. ברגע שמבינים שהפייסבוק שלנו הוא לא רק מקום להעלות תמונות של הילדים או מהחופשה האחרונה, אלא כרטיס ביקור דיגיטלי וחלק מהמיתוג האישי שלנו, כדאי שנקפיד על הנראות והתכנים שעולים. נתחיל עם תמונת הפרופיל: התמונה שלכם עם ראסטות מהטיול בדרום אמריקה נחמדה, אבל אולי כדאי להחליף אותה בתמונה עדכנית להיום, כזאת שמשדרת רצינות. בנוסף, עדכנו את הביוגרפיה שלכם ובעיקר ודאו שאתם שומרים על סביבה נקייה. יש לכם בוודאי דעות על כל דבר שקורה בעולם, אבל שימו לב שהן לא מחבלות לכם בסיכויים להשיג עבודה שווה.
אתם יכולים גם לשווק את עצמכם על ידי הצגת עבודות קודמות, פרויקטים שאתם גאים בהם או מאמרים שכתבתם. הפעם אתם לא עושים את זה כדי לקבל לייקים מחברים ומבני משפחה, אלא כדי להראות את ההישגים שלכם לכל מי שמציץ לכם בפרופיל. רק אל תשכחו להפוך את החשבון או פוסטים מסוימים לציבוריים במקום לפרטיים.
חברים זה החיים
ולסיום, אל תתביישו לפרסם פוסט על כך שאתם מחפשים עבודה. לא סתם קוראים לזה רשת חברתית. החברים שלכם והחברים של החברים שלכם עשויים לעבוד בחברות שמעניינות אתכם או מכירים משרות חדשות שעדיין לא פורסמו. זו דרך נהדרת לקבל חשיפה ולבנות קשרים חדשים שאולי יובילו לעבודה הבאה שלכם. שימו את האגו בצד, הוא לא מעניין. אתם תגלו די מהר שאנשים אוהבים לעזור, אבל קודם כל אתם צריכים לעדכן אותם שאתם מחפשים ותשמחו לחיבורים. בהצלחה!